fredag 15 juli 2011

where you invest your love you invest your life

i måndags var planen blå lagunen, men det slutade med att alla hälsade på i stugan istället. vi försökte surfa i svartån, diskuterade vem som skulle offras och ta första hoppet från bron, käkade vildhallon, spanade efter nakenjanne, sprang över ett fält av lera(bajs), hade kottkrig och solade på abborreberget. sedan käkade jag hos högga, vi åkte för att möta julia och sedan mötte vi upp de andra hos cederlöws. mkt bra dag

på tisdagen var familjen ute med båten hela dagen, det var sjukt fint. hoppade omdömeslöst från klippor, dök till botten, klättrade i berg, stod kvar mitt i en myrstack för att bevisa för axel att myror inte kan döda, plockade solvarma blåbär och låg och självtorkade på en ljummen klipphäll. sedan bestämde jag mig snabbt för att ta med en av de bästa människorna jag vet, min andra julia, på harry potter. sagt och gjort, vi hetsade in till skänninge för att hinna med både del 1 och del 2, och det var så värt. det var så värt det. jag som praktiskt taget inte kan gråta för att det är något grundläggande fel på mig, vråltjöt. den sista harry potterfilmen.. oh. nej den förtjänar ett eget inlägg.. den förtjänar en egen sång och ett eget land

på onsdagen fick jag återse fina fina ida, för första gången sen hon kom hem från peace&love. vi drog med oss två fina tjejer till på fiskekväll med pizza, blåbär och jordgubbar. fick med oss en fisk hem. en sketen liten abborre som redan låg flytandes på ytan, förgiftad eller något..

igår följde jag med familjen avenstedt på äventyrsklättring, och 8 meter upp i luften kändes det som om adrenalinet glödde under huden. i det sista momentet fick man slänga sig rakt ut i luften, med livlina då, men just där kändes det verkligen som att bara ta språnget ut över kanten till ett stup.

idag åker jag och angelika på läger för Ung Vänster, och där stannar vi i 3 dagar. MÅSTE PACKA NU HEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar