fredag 15 juli 2011

tid













1. Vad gjorde du för tio år sen? Jag var 7 år, umgicks med en asiatisk galning och avgudade min lärare.
2. Vad gjorde du för ett år sen? jag var kär för första gången och allt kändes så mycket mer. jag spenderade all min vakna tid med mina barndomsvänner och oroade mig
för att tappa kontakten med dem under gymnasietiden. jag var aldrig hemma och jag badade jämt, skrattade jämt och var naiv jämt.
3. Vad gör du om ett år? Lever. Springer och simmar mer, spelar fotboll, badar, tränar badminthon, umgås massor och gör överdrivna sjuka saker. Fotar, skriver, målar, läser massor massor böcker. Skriver böcker!? Doppar ballerina kladdkaka i varm mjölk med gott samvete. Plockar hallon och blåbär i skogen. Är nöjd över mina betyg. Nördar Harry Potter. Varvar hundraprocentslivet med den lite mer lugnare varianten. Har lärt mig säga nej. Är med Julia jämt. Jobbar och tjänar pengar och köper onödiga saker och sparar litegrann till alla resor vi planerar. Jag träffar mina kusiner mer. Jag saknar mindre. Dricker och dansar och gör saker jag ångrar lite litegrann men som blir jävligt roliga historier. Äter bär och Nutella varje dag. Kysser okända läppar i okända städer och är fri och har absolut inte pojkvän. Tänjer gränser. Har lärt mig spela piano och gitarr och trumpet (igen). Lär mig laga mat. Spelar squash. Skriver dagbok. Åker bil. Träffar massor nya intressanta roliga lojala människor. Lär mig. Reser! P&l, grekland, kina, australien, afrika (gambia),schweiz, USA, Norge. Är med och erövrar världen för att Ung Vänster har gjort det. Gråter och skrattar. Har lärt mig afrikansk dans. Solar. Äter snö. Vinner på lotto. Lever.
4. Vad gör du om tio år? Samma saker + barn + hus vid vattnet + forskar + är psykolog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar