fredag 9 september 2011






















När du ser på din lillasyster med spelad irritation och kärleken så tydligt lyser igenom din blick.
När du försöker få mig att äta upp frukosten fastän du själv inte ätit en bit.
När din arm vilar så självklart över min skuldra.
När du är den första på plats att stödja och trösta när vår vän ramlat med cykeln.
När jag hör ditt leende i telefonen.
När du är lite nervös inför min 11-åriga lillebror.
När du alltid tar emot onödiga kvitton bara för att du vill göra kassörskan glad.
När du förtvivlat försöker platta till håret för att du vill se ordentlig ut inför min pappa.
När du är den enda att stanna hela dagen med din kompis fastän han fått halsfluss.
När du säger att jag är din bästa vän.
När du spelar trumpet inför gamlingar för att du är för snäll för att säga nej.
När jag får somna, sova och vakna brevid dig.
När du är livrädd för förändringar men går igenom varenda en för mig ändå.
När du stannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar